torsdag 14 juli 2011

Yoga...flum eller flum?

Som ni redan vet så går jag på preggi yoga. Något som jag alltid ser fram emot. Inte för att jag är så väldans bra på yoga utan mer för att jag får visa upp min fiiina mage (nu är jag äldst i gänget) samt att de sista 30 min går ut på att man ligger och sover på ett uppvärmt golv (Yoga Nidra).

Sedan jag började yoga har jag alltid haft Kristy som yogalärare, hon är lugn och harmonisk och snackar inte en massa om universell kärlek utan mer om hur man ska connecta med sitt barn etc. Ibland har jag även haft svårt för hennes snack om "band till barnet" och "krama barnet innom dig" samt pricken över i'et ...den såkallade "näsandningen" som går ut på att man andas in genom vänster och ut genom höger, sedan in genom höger och ut genom vänster. Jag gjorde misstaget att fråga vad det var bra för och fick det flummiga svaret att det balanserar dina hjärnhalvor, samt det som är maskulint och femenint....jag slutade tvärt att lyssna och hittade på någon egen lösning om att det var bra om man var täppt i näsan.

Kort och gott, Kristy var bra och bara lite småflummig men på en nivå som jag kunde hantera. Sedan två gånger tillbaka har vi en ny yogalärare som heter Vanessa och här kan man snacka FLUM!
Hon pratar bara om energier, fullmånar och sånt som jag får alergiska reaktioner av. Inte nog att hon är flummig...hon pratar konstant! Munnen går i ett. Förutom att hon är helt såld på "näsandninge" som enligt henne motverkar allt från ryggont, halsbränna, dåligt humör, kissnödighet, svullna fingrar etc. så lyckas hon också dra hon en massa riktigt dåliga skämt. Tro dock inte att hon uppdaterar dem, nej det är samma skämt som återkommer varje gång till samma övningar.

Ska vi vicka på fötterna (för att få igång blodcirkulationen) så sjunger hon. - Put the left foot in, put the left foot out...and shake it all about!

Och ska vi rotera med våra höfter (ser en aning kinky ut) så säger hon. - Ladies, what got you in to trouble in the first place... will get you out of trouble. Rotate those hipps!

Kort och gott jag spenderar nästan 80% av yogalektionen att försöka slå dövöra till för att jag antingen inte håller med henne när hon flummar om hur fullmånen påverkar din halsbränna, eller för att hon drar riktigt kassa skämt. Jag insåg dock att jag måste se ganska sur ut jämfört med resten av gänget...så idag klistrade jag på ett fint leende medan jag försökte härma hennes rörelser. Det verkarde som hon trodde att jag var hennes största fan för hon berömde både mina höftrörelser och mina "cat stertch".

Just det ...jag glömde bort att hon kallar oss för Yoggies ....för mig är det en drickyoghurt...men men man får inte var för hård.

Förutom Yogan idag så har jag satt i hop vår nya fina vagne. En liten blid på vrålåket :-)
Det kanske är det enda som jag kommer att köra runt med de kommande veckorna. Tydligen har det börjat bli bensin och dieselbrist...förutom den brist på gas som vi har haft ett bra tag. Det här blir en intressant vinter...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar