onsdag 20 juli 2011

Snacka om effektiv

Min dag började 06:30 med att klockan ringde. Upp och hoppa morfar prosten!
In i svinkalla badrummet och en snabb dusch innan det var dags att svida om till något så när snygga kläder. Inte för att jag skulle på något möte, utan jag börjar helt enkelt tröttna på att bara vara så bekväm som möjligt utan försöker till och från att se lite kaxig ut. (Hur man nu gör det med en spärrbalong under tröjan)

Max fattade knappt vad som hände innan han hade förflyttats från sängen (undertäcket på rygg med alla tassar i vädret) till gräsmattan iförd sin senaste outfit ...en biege jacka med hundben på...SÅ OTROLIGT FUL men jäkligt kul. Samt att den får matte att ha lite mindre dåligt samvete när hon lämnar Maxen på morgonkvisten innan det blivit varmt.

Jag tog plats bakom ratten på Lille skutt och hoppade iväg längs med gatan i fina 50km/h. Som tur är hamnade jag i morgontrafiken och kunde kamoflera att min bil inte går mer än 50...första gången var jag tacksam för lite bilköer. Skutten lämnades in på verkstad och en snäll mekaninker körde mig sedan hemmåt. Väl hemma var det dags att lämna Max hos Jen...jag upptäckte att han inte hade ätit sin frukost och när jag mutade honom med min yoghurtallrik så vägrade han den med. JÄKLA hund ...nu har han gått och ätit något igen. Men det fanns inget att göra så jag gick en snabb promenix och lämpade sedan över Maxen till Jen (informerade om läget och bad henne att ringa om det var något)

Tillbaka hem och en snabb koll på inköpslistan. Det var nämligen dags för storshopping met Katejiln och första anhalten var Sandton City efter det åkte vi till Baby City och när vi var klara för dagen (3h senare) var jag ~4000R fattigare men ujuj vad myckte bra saker :-)

Väl hemma hann jag med en powernap på 30 min och sedan var det bara att hämta Max och ner till hundparken. Väl hemma dröjde det inte länge föräns det ringde på dörren. Bokhyllan hade kommit! Fick hjälp att baxa den på plats och måste säga att jag är sjukt nöjd, den smälter in perfekt. Efter 2h hade jag lyckats packa upp alla böcker och något så när ställt dem i ordning (storlek och ämne...typ). Där efter var det dags att ta tag i bäbisrummet. Ytterligare 1h senare var det mesta uppackat och sorterat...

NU ÄR JAG HELT SLUT! ...imorgon är projekt TV (vi ska nämligen inte bara använda den till att spela FIFA är det tänkt)

Godnatt!!!!

(oj glömde säga att K och jag hann med att tigga oss till 2 flaskor gas innan vi drog iväg på vår shoppingtur...jag såg oootroligt ledsen ut och putade med min mage och tillslut fick vi köpa 2 st....yeay!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar