måndag 25 juli 2011

En cool tunna

För ungefär en vecka sedan så hände det något....jag gick från att vara stor till att bli GIGANTISK!
Inte nog med det min hunger är som ett stort gapande svart hål. Det spelar ingen roll vad jag stoppar i mig...jag vill bara ha mer. Effekten blir att jag nästan ser hur magen sväller för varje minut. Jag vet att dessa sista veckor ska bebisen "tjocka" till sig ....men OH MY GOD!!! Jag försöker hålla igen men då blir jag snurrig och på dåligt humör. Jag försöker att äta hälsosamt typ jag mal i mig gröna äpplen och digistive kex men när det tar slut så rensar jag resten av skafferiet. Tyvärr har jag alltid kunnat ha godsaker hemma utan att äta upp dem. Det har jag fått sota för nu. All choklad och alla kakor som jag tänkte att jag skulle bunkra upp med inför förlossningen och "kafferepen" efteråt, har försvunnit i ett nafs. När Gabriella "skåpråttan" Pedrazzi är i farten finns det inte en smula som går säker....HJÄLP!

Det var de dåliga nyheterna ...nu till de lite roligare. Idag har jag äntligen tagit mitt förnuft till fånga och övertygat Fabbe om att jag ska köra hans Audi TT. Hans svar var dröjande men det blev ett Ja i alla fall. Men med mycket förmaningar och tips (den är  låg, den är känslig, den har hårda växlar etc) Hårda växlar...nja om man jämför med Toyota Land Cruisern som jag kör nu så var det rena gräddväxelådan...Jag har också insett att den var som gjord för mig och kommer hädan efter borde vi kanske dela lika???
Jag undrar dock hur man får in en BeSafe barnstol i baksätet...

Töntigt vad barnsligt roligt det är att trycka ner gaspedalen och höra ett lite mindre vulkanutbrott under motorhuven. Det är näst intill omöjligt att hålla hastigheten och vid varje rödljus så ser jag fram emot att se mina medbilister försvinna i backspegeln. Jag tyckte att jag var jättecool och såg till att jag körde om alla stora bilar med män vid ratten. Jag var säkert jättecool enda fram till att jag skulle kliva ur bilen. Om ni kommer ihåg så är jag numera en tunna och bilen är ganska låg så det blev till att vagga, vrida och rulla ur bilen...men det var det värt! En tunna kan väll också få vara lite cool ibland?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar