tisdag 12 juli 2011

Pyret ligger lågt

Sitter i solen och väntar på Jen...vi ska åka och äta lunch på Saxon eftersom att det är Marneys födelsedag. Ska bli såååå härligt. Det är som att komma till en liten oas...lägg till att du kan lätt äta en lunch för 200R (lunch+dricka+kaffe) så kan det nog inte bli så mycket bättre.

Efter lite radiolyssnande så ställde jag in min lilla utflyckt till Down Town. Tydligen skulle de gå ett demonstrationståg kors och tvärs just i dag så det var nog ännu sämre timing än i går. Cornel förstod mig och frågade om jag ville att de skulle hämta upp bilen (no extra charge) ...jo men visst, varför inte! Så bilen är på väg till garaget och jag är påväg till Saxon.

Har varit hos min midwife nu på morgonen och jag väger nu hela 78 kg...mycket stolt. Förra gången hade jag gått up 200g så jag blev lite förvånad. Sverige resa + Mauritius = Mycket mat...så jag trodde att jag minst gått up 3 kilo. Idag var det dock +2kg så det kändes bra. Pyret sparkade som bara den medan Sue undersökte magen. Hon konstaterade att den låg väldigt lågt (huvudet ner) och om det fortsätter i den här takten är det inga 6 veckor kvar utan mer 3-4 veckor. Spännande. Nu måste jag dock  börja ta tag i barnrum och barnkläder etc. Jag fick lite eld i baken kan man lugnt säga.

Jag hade det dock på känn.. i torsdags och fredags så kände jag att det var ett helt annat tryck neråt. Jag kan fof gå min långpromenader på morgonen men det börjar att bli lite mer "vankande". Det skulle inte förvåna mig om pyret kikar ut den 22 augusti ...på min födelsedag.

Ciao for now

1 kommentar:

  1. Ohhh... spännande. Jag var hos doktorn idag och det har inte hänt jättemkt. Vi kanske får kusinerna närmare än vad vi trott från början? :)

    SvaraRadera