onsdag 6 juli 2011

Bra tips

Ok det verkar som att så fort man kommit över 30v gränsen så är man i "mammaland" helt plötsligt börjar alla mammor att dela med sig och ge dig en MASSA bra tips! Grejen är bara den att tipsen ofta går mot varandra...

Bröstpump - köp inte bröstpump, köp bröstpump, hyr bröstpump och slutligen du behöver ingen bröstpump...
Luftfuktare - Köp inte en luftfuktare, köp en luftfuktare de är heeeelt fantastiska
Nappar - Det bästa märket är xxx, det bästa märket är yyy (...jag har glömt bort vilka märken)
Ombyten - Du behöver bara 6 ombyten, frossa i ombyten det lär du behöva
Vagn - Det viktiga är att den är lätt, det viktiga är att den är enkel att fälla ihop, det viktiga är att den är robust...
Övernattningsväska - Packa väskan NU...du kan packa väskan när du får värkar


I början så skrev jag upp alla fantastiska råd men efter ett tag insåg jag att...nja ...det som fungerar för dem behöver inte fungera för mig...vi får helt enkelt vänta och se.

Det viktigaste är
* Säng
* Bilstol
* Blöjor
* Vagn

...check, det har jag...JAG ÄR REDO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar