måndag 18 juli 2011

Oscar L, Lille skutt och den försvunna magen

Sitter framför brasan och lyssnar på Oscar Lindros ...och njuter. Dagen började med att jag gick in i badrummet och upptäckte att jag inte frös...jiiipiii är vintern påväg att ta slut efter 1,5 månad (!) antagligen inte. Hela dagen har dock varit lite varmare än vanligt så jag är på grymt bra humör.

Detta kan iofs också bero på att jag sov himla gott hela natten. Jag vaknade i morse och kände att något var annorlunda. Så helt plötsligt kom jag på vad det var...jag kände mig inte stor...min mage kändes liten. Jag fick panik och lyfte på täcket...där var den...phu! Men jag har kännt mig lätt hela dagen det är bara pyrets sparkar som etrigt har påpekat att han/hon är kvar där inne. Konstigt att man kan känna sig så stor ibland och så nätt ibland.

Förutom det så har jag upptäckt att min bil nu inte kan gå över 50 km/h....om jag inte vill ligga och köra på 4500 varv...vilket kanske är att pusha den lite väl hårt. Den växlar 3 gånger innan 40 och jag funderar starkt på att byta namn på bilen till Lille skutt...eftersom att den hoppar varje gång den växlar. Intressant eftersom att Cornel sade att ha inte hade gjort ett skvatt med bilen ......daaaaaaaaaa.......jag fattar inte ens hur de fick hem bilen eftersom att det är motorväg ....och som sagt den går inte mer än 50 km/h. Känner mig fetlurad...dock slapp jag betala en spänn...nu fattar jag varför.

Nej Lille skutt ska nu tillbaka till sin ursprungliga verkstad på onsdag (Gilles) dit jag antagligen skulle ha tagit honom i första hand...men men lätt att vara efterklok.  Jag hoppas verkligen att den vill fortsätta att hänga med ett tag till. Håll tummarna!

Ok, jag kanske är en aning efter ...men alla ni som inte har lyssnat på Oscar Lindros senaste ...DO IT..den är helt fantastiskt bra. Veronica Maggio är också riktigt bra musik!!! Fabbe kom hem med 4 svenska CD (!) skivor som nu går varma hemma.

Förresten, idag är en STOR dag! Idag är Madibas födelsedag, så sjung gärna en liten ja må han leva till världens mest fantastiska människa ..still alive and kicking!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar