onsdag 6 april 2011

Vintern är på G

Ja ha...två dagar på raken utan kortbrallor. Det verkar som att vintern är påväg. I måndags var det iofs 24 grader men det svänger så himla snabbt. Morgonen började med regn och jag och Max bestämde snabbt att vi skulle ligga kvar i sängen och läsa min nya bok: Spaces & Places Johannseburg - Guide to Joburgs hidden gems. Nu har jag läst om 70 Juta street 150 gånger och det är helt klart dags att åka dit och utforska.

http://70jutastreet.wordpress.com/

Medans vi låg där kunde jag se hur magen bumpade runt medans pyret antagligen tog sin dagliga morgongymnastik. Portelefonen ringde men jag ignorerade den och låtsades att jag stod i duschen och inte hörde. Jag gissar på att det var killarna som tömmer sopor som undrar om jag vill betala hutlösa 50R för att de ska tömma våra sopor. Vad som händer just nu är nämligen att sopgubbarna strejkar och ingen har tömt våra sopor på 2 veckor. Det börjar likna Napoli. Nu har några entreprenörer...eller gangsters börjat gå runt och ringa på och erbjuda tömning. Jag ska hålla ut lite till...

Idag blir det Ikageng fokus och se till att allt är klappat och klart inför lördagens stora kick off. Det känns en aning osäkert då vi fof inte hade någonstans att vara igår...men jag håller tummarna :-)

Sedan blir det att jobba med den nya organisationen som förhoppningsvis kommer på plats innan årsskiftet...jepp här nere får man ha tålamod :-)

Jag har också börjat fundera på hur vi ska göra med barnrummet jag tror att det blir djungeltema med mycket lejon, tigrar, zebror, taxar  etc. Ovanför sängen kommer vi att placera ett stort inramat foto på mamma och pappa när vi klappar en gigantisk vild men tam lejonhona i Zim...vad tror ni?

Här är sängen som jag har fallit för...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar