onsdag 13 april 2011

Argbigga!

OK! jag måste nog ta till gravidkortet för att förklara mitt hemska och fullständigt orationella utbrott i går kväll. Jag brukar inte tycka om att skylla på att jag är "konstig"  för att jag går och bär på ett litet pyre som får hormonerna att hoppa....men nu tror jag nog att det är dags.

Dagen hade i sin helhet varit riktigt bra. Spelat tennis mellan 08:00-09:30. Varit hos doktorn kl 11:30 sedan en sväng till Ikageng från 13:00 - 16:00 och hunnit med att handla lite god mat. På det hela var dagen riktigt lyckad. Lyckan vände dock när jag satte på datorn och tyckte att det var konstigt att den inte laddade när strömkabeln faktiskt var i....

Jag tittade ner och såg en söndertuggad strömkabel. Hela världen rasade när jag såg framför mig veckor av noll kontakt med omvärlden pga död dator = inget internet. För vem går runt med en extra HP laddare i fickan. Max fick sig en ORDENTLIG utskällning och jag har fof lite dåligt samvete och har försökt att gottgöra det med grillad kyckling hela dagen. Han verkar inte ha fått några större men.

När jag insåg att jag inte kunde få ut min fulla ilska på vår oförstående hund så var min make nästa offer. Så fort han klev innanför dörren så fick han (tyvärr) veta att han levde. Att han försökte säga att jag kanske var trött och hungrig gjorde inte saken bättre. Jag hade förvandlats till ett monster och det fanns inget stopp. Allt han sade vände jag emot honom och jag tyckte, till min stora förfäran så här efteråt, att jag hade helt rätt i allt jag sade.




Dock har jag den bästa maken som finns och tack vare honom (absolut inte min förtjänst) så lyckades vi tillslut skratta åt situationen och somna sams . I kväll är det Fabbes kväll och därför ska jag sätta på mig finkläder laga hans favvo mat och intresserat titta på fotboll (Inter)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar