fredag 15 april 2011

Pyret verkar bli en "långis"

Upp med tuppen (dvs 07:00) för att ta en skön promenix med Maxen + husse sedan avverkade vi en snabb frulle på Nice (rekord 15 min) för det var nämligen dags att åka till Genecis AKA Mamma Mia. Det var dags att se pyret på bild igen efter många långa veckor.

Som alltid blir jag en aning nervis och tänker hoppas att han/hon har alla armar och ben och att barnet är väslapt trots att jag ätit lite (mycket lite) turkisk peppar. Jag ska nog sluta med det helt...

Dr Dinath (indiska) min gynekolog sprudlade som vanligt och jag lyckades även träffa på Sue (min barnmorska) i korridorn och fick en varm stor kram. Hon är precis så där som man tänker sig att en barnmorska ska vara. god, glad, stor, varm, omtänksam och bara helt fantastisk :-)

Väl inne hos Dr Dinath var det dags. Fabbe och jag var nog lika spända. Det var ingen liten krabat längre!!!
Shit vad coolt det var att se armar, ben (ja alla fanns där), ansikt, fötter (har inte fått mina ankfötter), fingrar, hjärta, njurar etc. Han/Hon låg med ryggen mot oss så det var men man kunde se att den sög på tummen och verkade klia sig på örat. Sprattlade som bara den som vanligt!!

Dr'n sade att det verkade bli ett långt barn. Varav Fabbe började skratta och konstaterade att det brås på sin mor. Allt såg bra ut och min "kurva" verkade stämma. Känns otroligt skönt och jag måste säga att jag är en aning stolt :-)

Längtar efter att få se pyret IRL...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar