fredag 8 april 2011

Bamboo i Melville

I torsdags var jag uppe med tuppen kl 07:30 för att ta Maxen på en långpromenix. Vid 09:00 åkte jag iväg till Linden som har en inomhuspool och efter 30 vändor (nu ljög jag) 20 vändor i bassängen var jag nöjd och rattade tillbaka till Parkhurst. Vid 11:00 var det dags att ta en vända till Soweto ...jag har mätt och det är exakt 23 km dit om det är någon som undrar. Efter mötet hade jag planerat att åka tillbaka hem och jobba men då fick jag en BRILLIANT IDE...jag åker till Melville och kollar in Bamboo/The Service Station. Ytterligare ett ställe jag läst om men aldrig haft tid att utforska.... jag blir bara så lycklig när jag hittar dessa små pärlor!!! Vilket helt underbart ställe och inte alls långt hemmifrån.

Vad jag föll för:
* Öppet, ljust, härligt, charmigt
* En vegetarisk buffé som var galet god
* Restaurangen låg vägg ivägg med en söt bokhandel och en trendig klädaffär med märken som Love Jozi och Black Coffee. (Love Jozi hittar man även på the Market on Main (Down Town) dit vi SKA åka nästa söndag.
*Fiiina kläder och vacker design. Jag kanske inte skulle sätta på mig allt men ack vad lycklig jag blir när jag ser lite rena linjer och vackra tyger.
* Som prick över i:et ligger det även en vacker inredningsaffär där man bara kan strosa runt och lukta på tvålar. Köpte två tvålar till badrummet och har beställt två vackra vita badrumsmattor. Köpte även en litet halsband som jag blev kär i.

Jag vet inte vad det är man jag blir så glad och lycklig när jag hittar ställen där jag känner att det finns en genuin tanke bakom allt och att människorna som arbetar där är stolta och glada över att få vara just där. Jag känner inget egentligt shoppingbehov utan det räcker med att bara få gå runt och känna och klämma....att få upptäcka. Jag blir på så himla gott humör helt enkelt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar