fredag 11 mars 2011

Svaret på rebusen...

Den 26 augusti är det dags. Familjen Pedrazzi utökas från tre till fyra (ni har väll inte glömt Max). Vi har nu nått det eminenta talet 16 veckor och magen börjar se lite större ut en bara en stor lunch. Jag hävdar bestämt att jag kände en spark i gårkväll och barnmorskan (med sina magiska händer) trodde att jag skulle börja känna väldigt snart. Förövrigt så finns det inga tecken på graviditet. Jag äter som en häst, inget illamående, ingen trötthet...ah jag glömde det där med hormonerna. Jag kanske inte är så jätte lätt att tass med just nu men det hör väll till :-)

_kpr2292




Vi har skrivit in oss på Genisis Clinic som är en klinik för naturliga födslar..de ni. När man säger att man ska föda naturligt här nere tittar många på en med stora ögon och undrar vilken planet man kommer ifrån. Här är det kejsarsnitt som gäller vilket betyder att man kan jobba till en dag innan och det är jäkligt skönt för doktorn att veta när var och hur så han/hon kan planera sin semester.

Genesis anses lite flumflum eftersom att de jobbar mycket med att föda helt naturligt (utan smärtstillande). Vi var på rundvandring för några veckor sedan och rummen ser ut som lyxiga hotellrum. Alla apparater etc är gömda i mörka designade skåp för att det ska påminna så lite som möjligt om ett sjukhus. Mitt i rummet står ett jättebadkar om man vill ha vattenförlossning. De informerar fint på hemsidan om att det finns juice och tilltugg i barskåpet samt även musikutrustning och TV.

_kpr2125


Just nu känns själva födseln väldigt långt borta och jag kan inte riktigt förstå att det redan gått 4 månader. Skräckblandad förtjusning :-). Om ni har läst min systers blogg (Filippas blogg) så ser ni att vi är ganska synkade. Hon ligger typ 3 veckor före mig och föder i början på augusti...snacka om timing. Synd bara att vi är så jäkla långt ifrån varandra (USA-SA)...men jag följer hennes blogg slaviskt :-)

Nä nu är det dags att packa för helgen. Vi har hyrt en lodge tillsammans med Yoza, Siswe, Martin, Daniella + 2 till så i helgen blir det bushliv för hela slanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar