torsdag 23 juni 2011

Tuffast på rasten!

Ok, så bra gick det med min rutin. Jag "försov" mig och var tvungen att hoppa sängbloggandet eftersom att jag hade en liten Tax som var mer än redo att gå på sin morgonpromenix. Detta visar genom att gå till dörren och sedan tillbaka till mig...sedan till dörren...sedan tillbaka till mig. Ungefär 20 gånger...samtidigt som han "pratar" ...en ANING stressande.

Men en liten rutin är ju till för att brytas och som ni märker så bloggar jag ändå trots att jag inte sitter i sängen utan vid matbordet ...HA!

I går var jag på Yoga med mammagruppen. Det var ungefär 4 veckor sedan jag gick (eftersom att jag varit borta) och det kändes!!! SHIT vad stel jag var. Min hatövning är när man ska gå ner hela vägen till golvet med benen isär..typ du ska gå på toaletten i skogen men du tar i sär benen i stället. Sedan sätter du i hop händerna i en fin yogapose och trycker ut benen ännu mer med hjälp av dina armbågar. OBS du måste ha hela foten i golvet. Jag vet inte om ni förstått denna underbara pose...men det var någon med sjukt dålig humor som kom på den den saken är säker. DEN GÖR FÖRBENAT ONT!

Det som var lite kul var att jag upptäckte att jag var "senior" i gänget. Alla andra mammor utom en hade bara små kulor medan jag och Sus kunde glänsa med våra 31v och 36v. Ni vet den där känslan när man börjar sista klass (3an, 6an eller 9an) och ser alla småttingar komma över skolgården. Man stäcker på sig, ser lite nochalant ut över skolgården och svassar i väg med en HÖG svansföring. Typ så kändes det... Jag är i sista trimestern ...de ni! (Hög magföring)

Jag har ett litet dilemma. Jag vill börja göra ordning pyrets rum ...men för att kunna göra det så måste jag köpa en bokhylla till vardagsrummet. Pyrets garderob är nämligen full med böcker som först måste tömmas innan jag kan börja rumstrera runt och testa olika lösningar. Så efter projekt TV så blir det projekt bokhylla. Jag har en känsla av att projekten hopar sig...hm

Andra projekt är att jag ska läsa lite bra böcker om barnuppfostran, förlossning etc. Men ack vad omotiverad jag är. Istället har jag snöat in på spökhistorier från Öland. Jag frossar i Johan Theorins böcker Skummtimmen, Nattfåk etc. Jag kan rekomendera dem starkt!! Fabbe har dock tagit sitt ansvar och ligger och läser om Maria Montessori ...tur att någon i familjen är lite vuxen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar