måndag 17 januari 2011

Träffad av blixten och ett guldigt kylskåp

Äntligen lyser solen! Ungefär kl 14:00 öppnade sig himlen och som tur var hade jag precis kört in bilen i garaget. Dock är det ett garage under tak så jag var ändå tvungen att ta mig till ytterdörren. Precis när jag satte foten på den lilla gången som leder från vårt garage till dörren så small det till så i den milda grad att jag höll på att ramla baklänges. Blixten kom samtidigt som smällen och det kändes nästan som en tryckvåg. Jag överdriver säkert lite men jag tror aldrig att jag varit så nära. Så istället för att rusa in så rusade jag tillbaka till bilen. Det magiska med Afrikaregn är att det slutar lika tvärt och nu som sagt så skiner solen.

Helgen har varit grym och i lördags så hittade vi förhoppningsvis en bil till mig. Eller som jag kallar den mitt guldiga kylskåp. Vi har lagt handpenning och kommer förhoppningsvis att åka ut och hämta den i veckan. Det är inget kul att titta på bilar. Jo, det är ok i 3-4h timmar men när det gått 6h, solen steker och dessutom ska man få till en vettig deal med en lika trött och irriterad bilhandlar...då är det inte kul. Dock har någon där uppe tänkt på oss och skickat oss Martin! Martin är den personen som man helt enkelt ska ha med sig om man letar begagnade bilar. Förutom att han suttit dagen innan och surfat på var bilarna finns så kan han allt om området under motorhuven. Jag och Fabbe kan typ sparka lite på däcken och säga att motorn låter bra. Martin luktar till sig läckage och läxar upp bilhandlarna om vad det borde reparera innan de ens tänker på att sälja bilen vidare. Kort och gott så är han varje bilhandlares mardröm och varje bilköpars absoluta dröm! Så ett stort TACK till Martin för all hjälp! och tack även till hans sköna fru Daniella för att hon låter honom försvinna iväg 5h på en lördag. We owe you big time!

Detta blev gobiten Land Rover Discovery. Krockar jag med någon så gör det inget...jag kommer att åka över bilen i fråga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar