fredag 21 januari 2011

Exempel på artighetsfraser under morgonturen

Är äntligen igång med träningen. Jag måste dock erkänna att jag är riktigt dålig trimm, jag får helt enkelt skylla på den tunna luften! I morse efter att Fabbe hade stuckit till jobbet drog jag på mig löparskorna och stack ut och sprang. Supermysigt. Den enda stora skillnaden mellan att sprinag i Parkhurst Joburg och Odenplan Stockholm är att man hälsar på ALLA man möter. Och precis som alltid så är det.
- Hello, how are you doing?
- Fine, and you?
- Fine, thank you!

Det tar sin lilla tid och ibland får man springa baklänges en liten bit för att inte tappa ögonkontakten.
I dag hade jag en lite längre springkonversation med man (jag tror att han kan ha varit en pastor) som gick:

G: Hello, how are you?
Pastor: Hello love, everything is fine eh. Beautiful day inznt it?
G: Yes lovely day, take care eh?
Pastor: You too darling...hehe (djupt skratt) have the best of days.

Ganska mysig morgon chat :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar