måndag 1 augusti 2011

Lite regler

(sen publicering från i fredags)

Idag har vi varit på 36 veckors scan och det var inte mycket man såg. Det börjar bli trångt där inne :-) Vi såg dock det viktigaste ett vackert bankand hjärta och att moderkakan låg som den skulle (inte för lågt). Jag är alltså redo för en naturlig förlossning ...Jiiipiii.

Ja, för det är faktiskt så jag känner just nu. GIVE IT TO ME! Jag har gått och konkat i 9 månader nu är det dags att prestera lite. Jag är sjukt taggad. Vet inte riktigt vad det kom ifrån men det har liksom smugit på mig. Jag känner mig redo och jag hade blivit sjukt besviken om de hade sagt att jag inte fick. Typ moderkakan ligger för lågt så det blir kejsarsnitt i stället....näe blä vad besviken jag hade blivit.

Jag bara hoppas att den här attityden håller i sig =) ...

Idag har jag pratat med en hundpsykolog...intressant. Jag ville ha lite tips på hur Max kommer att reagera med barnet. Jag tror att det kommer att gå jättebra men jag vill ge honom alla chanser att vänja sig innan barnet kommer.

Regel nummer 1, Maxen får inte sova i säng...och det kändes väldigt logiskt när Kathy satt här i soffan och spände ögonen i mig. Du måste vänja honom av med det NU! Du kan inte ha en hund och en bebis i sängen...Nu börjar jag dock att tveka. Varför inte då...snacka om mysfaktor!! En hund vid fötterna och en bebba på armen. Jaja jag vet..det som låter mysigt nu kanske inte blir så mysigt sedan och då är det smartast att vänja Maxen av med sängen nu och inte samtidigt som man försöker amma en liten sparv. Om jag känner att det vore soft att ha Maxen i sängen igen så får han komma upp när beben blivit lite större och vi är lite mer vana vid situationen. Tills dess så är det antaglien bäst för både Maxen och oss att han sover i sin korg ...SÅ TRIST!

Regel nummer 2, Jag måste börja ignorera Maxens försök att få uppmärksamhet. Jag vara lite extrem ibörjan och bara ge honom uppmärksamhet på mina vilkor för att visa vem som är Alfa hanne (jag alltså). Det går bättre än jag tänkt. Men jag måste verkligen stoppa mina impulser att slänga mig ner på knä och krama om honom när han ser helt överlycklig ut över att jag kommer hem. Jag ska stå med händerna i kors och titta stint rakt fram (som en riktig alfa hanne) tills att han har lugnat ner sig. Då kan jag säga Hej Max och leka med honom. Han får uppmärksamhet så fort han lugnat ner sig

Det kommer fler regler men nu hörde jag precis garageporten vilket betyder att min man har kommit hem. Ikväll blir det filmkväll + dumplings.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar