onsdag 24 augusti 2011

Det stormar i Joburg

Yepp det verkar vara vårstorm i Joburg idag, i går också för den delen.  Värmen kommer så smått krypande och enligt min Iphone så ska vi ha härliga 27 grader på fredag. Kanske lite för varmt för min smak men jag klagar inte.
Länge sedan en uppdatering och det beror nog framför allt på att jag går och VÄNTAR!
Jag har svårt att fokusera på något annat än att vi snart ska bli föräldrar. Enligt min midwife så borde pyret ha kommit ut i helgen (ligger extremt lågt och jag har konstanta braxton hicks…eller vad det nu heter). Min livmoder är i alla fall helt redo att dra igång…nu fattas bara hormonerna som trycker på startknappen.
Varje dag vaknar jag och har lite ondare och känner mig lite otympligare …och tänker…idag är dagen D. Det känns i hela kroppen. Men icke sa nicke…no baby is coming. Så trots att det kändes som att jag försökte förflytta ett kassaskåp imorse när jag gick upp , så inser jag att det finns en stor chans/risk att det inte sker något på ett tag. Kanske när det känns som en jumbojet…då är det dags?
Från att ha sprungit runt och fixat ärenden och flängt fram och tillbaka, har jag nu bara en enda önskan…jag vill vara hemma och kokona. Galet! Så fort jag ska lämna hemmets trygga vrå så känner jag ett sug i magen som säger…guuud vad skönt det skulle vara att stanna hemma istället. Men vissa ärenden måste uträttas så det är bara att bita i det sura äpplet. Dock ser jag till att det är inom 20 min körradie till hemmet…längre bort än så får jag ångest J
Idag ska jag dock till Rosebank och inhandla de sista pinalerna till ankomsten, samt ta en lunch med Marnie. Rosebank är 5 min körsträcka från min dörr så det känns mycket skönt! Efter det ska jag försöka ladda ner lite P3 dokumentär samt hämta upp en TENS maskin som jag ska låna från kliniken. Efter det hoppas jag att få lite sällskap av Kilan (stavas aboslut inte så eftersom att hon är irländska) …världens coolaste trillingmamma! ….och sedan är det nog dags för hundparken.

1 kommentar:

  1. Ta't lugnt, bra mycket lugnare att ha Pyret på insidan...;-) H*n kommer tycka det är lämpligt att komma ut tids nog! XXX

    SvaraRadera