tisdag 20 september 2011

3 veckor

Dagarna bara försvinner iväg. Jag känner mig som skalman och följer slaviskt min mat- och sovklocka, eller rättare sagt Vittorios mat- och sovklocka. Jag slänger ett öga då och då i Gina Fords guidebok och har gjort en egen liten rutin som passar Vittorio, mig och Max bättre. Mat vid 17:00 har jag flyttat till 16:30 så att Max får sin dagliga kvällspromenix och jag håller inte riktigt måttet mellan 14-16 då V tydligen ska ligga och sparka på sin "lekfilt"och vara vaken ...i dag snarkade vi båda dupt i en av solstolarna vid poolen. Han är fortfarande en ängel och jag lyckas få till min duschrutin (08:00-08:15) varje dag utan för mycket protester. Han tycker mycket om ljudet av min hårfön vilket gör att jag ser någorlunda presentabel ut :-)

Just i skrivande stund ligger min man och min son och sover djupt bredvid mig. Jag har lyckats få 1h över för att göra lite bankärenden och få till en liten bloggstund. Varje dag tänker jag att jag ska hinna med ...och varje dag försvinner timmarna till allt och inget. Jag har lovat att inte vara för hård mot mig själv och helt enkelt acceptera att jag inte hinner med allt jag tänkt... jag har insett att amning faktiskt tar sin lilla tid särsklt som V har tagit efter sin far och vill ha minst 3 rätters varje gång :-)

Sömnbrist? nja..inte än. Vi sover ganska bra på natten och V vaknar runt 2-3 gånger varje natt för att amma men somnar oftast om ganska snabbt. Jag insåg dock här om dagen att jag måste varit ganska trött när jag skulle tvätta min bröstpump efter sista matningen. Istället för att diska upp den direkt så lade jag den i blöt över natten. Jag var mycket nöjd över denna geniala idé och somnade gott. Morgonen därpå går jag ut i köket och ser att jag har lyckats med konststycket att lägga hela pumpen i blöt med motor och allt....smart tjej. Efter lite trixande har jag dock lyckats pilla isär motorn och försöker att torka tort med hjälp av en tandpetare, lite papper och en topps. Jag lyckas någorlunda, pumpen fungerar men den låter lite gurgligt samt att den puffar ut lite vatten då och då. 

Nej nu är det dags att amma igen...

...en liten bild på mina sovande hjältar


1 kommentar:

  1. Låter som en drömstart på föräldrarlivet!
    Ni är så fina!

    SvaraRadera