torsdag 10 november 2011

Gröna pool, nakna bröst och TV4

Ytterligare en sjukt varm dag med 30 grader i skuggan. Vittorio ligger på sängen och snusar. Har precis mutat honom med mer mjölk och tillslut trillade ögonlocken ner. Jag sitter i vårt barnrum/vapenrum/arbetsrum och försöker få fram numret till passmyndigheten för att se om Vs pass e på G. Utanför glimmar poolen grön. Jepp, såklart ju varmare det är desto mer trivs algerna. Jag har gett den en chock klor och håller tummarna för att det blir bättre tills imorgon.

Det verkar som att hela staden sover middag. Det enda som stör tystnaden då och då är Jojo (beagel) som skäller på Max i en tonart som jag inte tror existerar. Den skär rakt igenom tystnaden och får V att hoppa till och mina nackhår att resa på sig. När han inte skäller så ligger han vid vår gröna pool och och tittar på sin spegelbild. Då och då doppar han tassen, skrapar på vattenytan och undrar vem denne stiliga hund kan vara. Några gånger har jag sett att han har varit på vippen att trilla i och jag har fått ryta till...har ingen lust att bada idag.

Var på mammaträff i morse. Vad kan man säga fullt av mammor, bebisar och nakna bröst. Det är trevligt men i lagom doser jag måste säga att jag längtar efter en normal konversation som inte handlar om blöjor, sovrutiner och kräks. Jag skulle hellre diskutera Greklands ekonomi än prata om barn just nu. De står mig upp i halsen. Jag älskar min lille gris men varför måste man prata om precis allt. Kanske inte var rätt forum (mammagruppen) att försöka föra in ämnet på Julius Malema eller Berlusconi ...men det var värt ett försök. Något som där emot gick finfint var att diskutera senaste avsnittet av Bachelorette ....konstigt. Alla mammor sitter som klistrade framför teven när det är amningsdags. Men det är inte CNN eller BBC som verkar vara den mest använda kanalen. Jag ska inte säga något. Är så trött på BBC och CNN och deras hoppiga inslag och energiska animatörer. Jag längtar efter tråkiga TV4 nyheterna med Anna Lindmarker som alltid ser likadan ut. Hennes konstiga lugg och fula assesoarer. MEN Å vad skönt med nyheter som inte konstant måste vara sensation. Inslagen är lugna och tuggar på i ett makligt tempo.

Ciao for now
/G

2 kommentarer:

  1. Kanske du kan titta på Al´jazeera English? Det är himla bra.

    Kram från Marianne ammandes twinsen i NYC.

    SvaraRadera
  2. Du har ju så rätt!!! Al J är grymt bra :)
    Hur känns det att vara nybliven tvillingmamma?
    Stort grattis, jag såg bilderna från Fabbe....vilka små mirakel. Gissar på att det är ganska tufft ...jag tycker att jag har att göra så det räcker och blir över så jag kan tänka mig att två är ganska omtumlande..men såklart fantastiskt!!!!

    Stor kram
    G

    SvaraRadera