torsdag 23 september 2010

New name, new game

Då var det dags. Idag är första dagen som fru P!
Känns lite konstigt samtidigt som det är otroligt kul att heta samma sak som min fantastiske man J
Jag har gått ifrån ett mycket svenskt namn till ett namn som egentligen alla kan stava bara de tänker efter men som allt för ofta leder till frågan ”Hur stavar du det?”. Välkommen till blatteklubben som min mans italienska vänner uttryckte det.  
Eftersom att jag redan har ett italienskt förnamn (undra om mina föräldrar hade en aning) så är det lite komiskt att jag nu är helitaliensk.  Man kan lätt se framför sig en vilt gestikulerande brunögd brunett som älskar att laga/äta mat och sjunga operaserenader i dushen, om man bara läser mitt namn. Eftersom att jag är ganska långt därifrån (förutom operan i duschen och äta mat) så ska det bli intressant och se folks reaktioner när jag presenterar mig. Det är typ som Anita Ekberg (ja ja jag är kanske inte så snygg) skulle heta Julietta Machiavelli…eller nåt.  
Nä nu ska jag ge mig ut och testa mitt nya namn på någon stackars främling…


..hon passar faktiskt som en Julietta Machiavelli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar